Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Promocja regionu jako forma współpracy biznesu z samorządem

Jedynie 3% badanych przedsiębiorców z powiatu mińskiego dostrzega wagę współpracy z samorządem w zakresie promocji regionu.  
Czy również uważają Państwo, że nie warto współpracować w tym obszarze?

Oczekiwania lokalnego biznesu wobec administracji samorządowej

Wg. wyników badań, oczekiwania przedsiębiorców, co do działań samorządu są bardzo mocno zorientowane wokół obniżenia podatków i zwiększenia wsparcia finansowego.
Czy rzeczywiście te właśnie zagadnienia powinny być, w Państwa przekonaniu, priorytetem współpracy?

Ocena jakości przepływu informacji pomiędzy samorządem i lokalnym biznesem

Aż  15,7% respondentów uważa, że jest on niewystarczający.
Jakie narzędzia i metody komunikacji powinny wg Państwa zostać użyte, by poprawić ten niezadowalający stan rzeczy?

Z kim, w opinii lokalnych przedsiębiorców warto współpracować?

W badaniu realizowanym na terenie powiatu poproszono przedsiębiorców o ocenę, na ile różne formy współpracy (przedsiębiorców z przedsiębiorcami, przedsiębiorców z samorządem, przedsiębiorców z organizacjami pozarządowymi) mogą przyczyniać się do rozwoju regionu. Za najbardziej perspektywiczną uznana została współpraca przedsiębiorstwa z samorządem, najmniej współpraca różnych przedsiębiorstw z regionu.
Czy zgadza się Pan/Pani z tą opinią?

Samoocena lokalnych przedsiębiorców

Większość przebadanych przedsiębiorców  w powiecie nie zgadziła się ze stwierdzeniem, że przedsiębiorstwa działające lokalnie stanowią dobry przykład, wzór do naśladowania dla młodego pokolenia.
Skąd, Państwa zdaniem , może wynikać taka krytyczna postawa wobec swojego własnego środowiska?

Plany dotyczące zakładania działalności gospodarczej.

Wyniki badań prowadzonych w powiecie wskazują, że tylko niewielki odsetek mieszkańców myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej. Jedynie  2,5% ma konkretne plany w tym zakresie, 9,5% badanych myślało o tym, ale nie ma konkretnych planów.
Jak Państwo myślą, czy założenie własnej działalności jest dobrą alternatywą dla podjęcia pracy najemnej na terenie powiatu?

Turystyka – szansą rozwoju gospodarczego powiatu?

Wg. wyników badań, mieszkańcy regionu zdają się nie dostrzegać jego walorów turystycznych jako szansy na ożywienie gospodarcze. Jednocześnie, zarówno wiele strategii gminnych, jak i powiatowa, dostrzegają tę szansę.
Jakie jest Pana/Pani zdanie na ten temat?

Różnorodność czy koncentracja na danej branży? (58)

Wg. wyników badań, większość mieszkańców widzi szansę dla regionu raczej w różnorodności przedsiębiorstw niż specjalizacji w jakiejś jednej branży.
Czy zgadza się Pan/Pani z tym stwierdzeniem?

Wizerunek lokalnych przedsiębiorców

Aż 30% badanych zgodziło się ze stwierdzaniem, że lokalni przedsiębiorcy wyzyskują pracowników.
Czy zgadza się Pan/Pani z tą opinią? Co powinno się zmienić w tym zakresie?

Wysokość podatków lokalnych

Uznano w badaniach za jedną z barier prowadzenia działalności na terenie powiatu mińskiego (uważa tak aż  31% badanych).
Które z obciążeń, w Państwa przekonaniu powinny się zmienić? Czym w pierwszej kolejności powinna zająć się administracja samorządowa w tym obszarze?

Klimat dla prowadzenia działalności gospodarczej w powiecie

Wg. przeprowadzonych badań, opinie mieszkańców na temat atrakcyjności powiatu, jako miejsca prowadzenia działalności gospodarczej są bardzo zróżnicowane. Nieznacznie przeważają opinie pozytywne, mówiące o tym, że jest to dobry (32,5%) lub bardzo dobry (7,5%) region dla przedsiębiorstw.

Jakie jest Państwa zdanie na ten temat? Jakie przedsięwzięcia pomogłyby w procesie podniesienia atrakcyjności powiatu jako miejsca prowadzenia działalności gospodarczej?

Brak chęci przedsiębiorców do zrzeszania się na poziomie lokalnym

Jak pokazują wyniki badań realizowanych na terenie powiatu mińskiego, przedsiębiorcy widzą korzyści ze zrzeszania się w organizacje branżowe na poziomie krajowym. Taka organizacja ma w ich przekonaniu potencjał wpływu na kształt prawa dotyczącego swojej branży. Na poziomie powiatu czy gminy nie dostrzegane są obszary, które mogłyby przynieść korzyści zrzeszonym przedsiębiorcom.
Czy zgadzają się Państwo z taką konstatacją?

Zasady konsultacji

Redakcja platformy konsultacyjnej projektu "Program rozwoju przedsiębiorczości dla powiatu mińskiego" nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane.

Rejestracja konta na platformie ułatwia i przyspiesza tworzenie komentarzy oraz oferuje:

  • możliwość formatowania wpisów,
  • możliwość dodawania zdjęć do komentarzy,
  • możliwość edycji własnych wpisów,
  • brak konieczności przepisywania kodu zabezpieczającego,
  • natychmiastową publikację komentarza.